Domácí müsli pro zdravou snídani

Miska s křupavým domácím müsli a k tomu šálek kávy. Tomu říkám ideální snídaně. Navíc je domácí müsli zdravé, plné vitamínů a neuvěřitelně chutné. Hotové ho máte během pár minut a můžete si do něj přidat, na cokoli máte chuť. Takže: proč jste to ještě nezkusili? Recept najdete v článku. 🙂

Co budete potřebovat?

  • ovesné vločky
  • slunečnicová semínka
  • strouhaný kokos
  • sezamová semínka
  • lžíci olivového oleje
  • pár lžic medu
  • můžete přidat oříšky (mandle, vlašské ořechy, lískové ořechy, para ořechy…)
  • kandované ovoce, rozinky, goji, sušené ovoce…
  • kousky čokolády, oříšky v čokoládě či jogurtu…
  • fantazii se meze nekladou! 🙂

Jak na to?

  1. V receptu záměrně neuvádím množství ingrediencí. Záleží totiž na tom, kolik jich do müsli dáte, jak velkou pánev používáte a podobně. Já si vždy udělám müsli tolik, aby se mi vešlo do klasické zavařovací sklenice, ve které ho potom uchovávám v chladu a suchu. 🙂 Tenhle recept tedy berte jako návod na výrobu přibližně tohoto množství.
  2. Ovesné vločky nasypejte na pánev tak, aby pokryly dno pánve, ale aby nevytvořily příliš velkou vrstvu. Potřebujeme, aby se oprahly rovnovměrně. Na sucho je opražte a dávejte pozor, ať je nepřipálíte, je to poměrně rychlé. Potom přidejte trochu olivového oleje, ať to nemusíte tolik hlídat.
  3. Poté na pánev přisypte slunečnicová semínka, sezamová semínka, oříšky a kokos, zkrátka ty ingredience, které se vám neroztečou. Nechte oprahnout a občas promíchávejte, ať se vše oprahne rovnoměrně a pěkně to potom při snídani křupe.
  4. Nakonec pánev odstavte a nechte trochu vychladnout. Až je müsli teplé (ale ne horké), přidejte pár lžic medu. Slaďte podle toho, jak to máte rádi. Promíchejte a počkejte, až se med vstřebá.
  5. Nechte müsli úplně vychladnout a teprve poté přidejte čokoládu, oříšky v čokoládě či jogurtu, sušené či kandované ovoce, goji… čili ty ingredience, které by se jinak roztekly. Můžete si s tím krásně vyhrát a udělat si z toho to pravé müsli pro vás. S čím se vám bude nejlépe vstávat? 🙂
  6. Nakonec müsli přesypejte do sklenice či dózy a dejte na nějaké suché místo. Snídaně či zdravé mlsání je hotové!

Přejeme dobré vstávání! 🙂

Markéta
Jsem experimentátor, samouk a kreativec. Ráda se učím něco nového a inspiruji druhé. Potěšíte mě šálkem kávy, dobrou knihou, cestovatelskými zážitky a nakažlivým nadšením. ;)
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *